Hoppa till det huvudsakliga innehållet

Generella frågor om medlemskap i GANT

Vem kan bli GANT-medlem?

Medlemskap är öppet för alla som är 16 år och äldre.

Kostar medlemskapet något?

Nej, medlemskapet är helt och hållet gratis.

Hur blir jag medlem?

Du kan bli medlem på vår webbplats, i våra butiker, inklusive våra outlets eller genom att kontakta kundtjänst.

Vilka förmåner får man som medlem?

Som medlem kommer du att få ta del av exklusiva förmåner, digitala kvitton, gratis ändringar, inspiration, medlemstjänster och mycket mer.

Hur loggar jag in på Mitt konto?

Om du blir medlem i en fysisk butik måste du begära ett nytt lösenord på vår webbplats genom att klicka på Mitt GANT och sedan på länken ”Medlem från butiken och logga in för första gången”. Det här genererar ett e-postmeddelande med en länk till en sida där du väljer ett nytt lösenord. Medan du är inloggad låser du upp dina förmåner allt medan du handlar, ser dina medlemsbelöningar och mycket mer. På webbplatsen kan du även redigera dina uppgifter och välja vilken typ av kommunikation du vill få från GANT.

Hur länge är jag medlem?

Du har kvar ditt medlemskap så länge du är en aktiv kund. Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst. Information gällande dina köp tas bort efter 36 månader.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?

Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst genom att kontakta kundtjänst. Ditt medlemskap upphör automatiskt om du inte registrerar något medlemskapsköp under 36 månader.

Hur använder GANT mina uppgifter?

GANT följer EU:s lagar och rekommendationer i samband med hantering av personuppgifter och annan data. Se våra villkor i sin helhet för mer information. När du blir GANT-medlem godkänner du våra villkor och om de skulle ändras meddelas du om detta.

Vad händer om jag inte vill få någon e-post från GANT?

Logga in på Mitt konto och uppdatera dina preferenser i sektionen "Kommunikationspreferenser". Du kan även kontakta vår kundtjänst. Om du handlar på vår webbplats kommer du dock alltid att få information om din beställning till den e-postadress som du använde när du gjorde din beställning online.

Kan jag kombinera medlemskapserbjudanden med andra erbjudanden?

Läs om våra specifika villkor under respektive erbjudanden.

Kan jag bli medlem i andra länder?

För tillfället får du bara kommunikation från den marknad du registrerade dig i. För att bli GANT-medlem på andra marknader måste du godkänna villkoren för varje marknad. Bonusrabatter och andra typer av belöningar och förmåner hanteras lokalt av landsmarknader, därför kan dessa endast användas i landsmarknaderna där de har getts ut.

Poäng och bonusar

Hur tjänar jag poäng?

Köp. När du handlar på gant.se, eller i någon av våra egna butiker, får du 1 poäng för varje 1 SEK som du spenderar. För att du ska få poäng, glöm inte att berätta för personalen att du är medlem när du handlar.

Hur får jag en bonusrabatt?

När du tjänat 2 500 poäng får du en bonusrabatt på 50 SEK som du kan använda i våra fysiska butiker, inklusive våra outlets, eller på gant.se. Bonusar beräknas baserat på poängen du samlar in under en rullande 24-månadersperiod. Poängen för ditt köp registreras på ditt medlemskap 30 dagar efter ditt köp. Bonusar läggs till ditt medlemskap och kan användas när du loggar in på vår webbplats eller identifierar dig som medlem i våra fysiska butiker. För att försäkra att ingen annan använder dina bonusar kan butikspersonalen be att få se någon form av id-handling innan du kan använda din bonus. Bonusrabatter gäller i 12 månader. Du kommer att se din bonusrabatt i kassan och i ditt konto när du är inloggad.

Kan jag lösa in min bonusrabatt i andra länder?

Bonusrabatter hanteras lokalt av landsmarknader, så bonusar kan endast användas i landsmarknaderna där de har getts ut.

Hur snabbt kan jag få tillgång till mina poäng?

När du handlar i en butik aktiveras dina poäng 30 dagar efter köpet. När du handlar på gant.se aktiveras dina poäng 30 dagar efter att en beställning har skickats. Dina poäng måste aktiveras innan de kan användas som bonusrabatt. Intjänade poäng från köp på gant.se visas när beställningarna har skickats.

När är mina poäng inte längre giltiga?

Dina bonusbaserade poäng gäller i 24 månader efter att du har tjänat in dem. Det innebär att poängen förlorar sin giltighet successivt. När du når 2 500 poäng kommer dina äldsta poäng alltid att bli bonusrabatter först.

Hur länge är min bonusrabatt giltig?

Din bonusrabatt är giltig i 12 månader från datumet då den skapades.

Varför har jag inte fått några poäng för mitt köp?

För att tjäna poäng måste du handla i en av GANTs egna butiker, franchise-butiker, våra outlets eller på vår webbplats. Dessutom måste du även registrera ditt köp som ett medlemskapsköp. Det här gör du genom att tillhandahålla din e-postadress eller ditt mobilnummer när du köper i butik. När du handlar på våra webbplatser måste du logga in eller ange e-postadressen du använde när du registrerade ditt medlemskap. Dina poäng aktiveras 30 dagar efter köpdatumet. Poäng från köp som gjorts på våra lokala webbplatser visas inte på ditt konto förrän din beställning har skickats.

Tjänar jag poäng när jag handlar GANT i andra butiker?

Nej, du tjänar bara poäng när du handlar i en av GANTs egna butiker, inklusive våra outlets eller på vår webbplats.

Jag glömde att nämna mitt medlemskap vid ett köp och tjänade inte några poäng. Går det att registrera poängen retroaktivt?

Tyvärr går det inte att lägga till poäng till din beställning i efterhand.

Vad är ”Mina poäng”?

”Mina poäng” är de poäng som du samlat in under de senaste 12 månaderna.

Vad betyder ”Poäng till nästa bonus”?

Det är antalet poäng du måste tjäna för att få en ny bonusrabatt.

Vad händer om jag har betalat för en vara med min bonusrabatt och sedan returnerar varan?

Bonusrabatten kommer inte att återbetalas om du returnerar köpet. Du kommer dock att behålla ditt bonusrabattvärde om du gör ett byte av samma värde eller om du byter mot en produkt med högre pris.

Håll ögonen öppna för mer nyheter, belöningar och tjänster, utvalda endast för våra medlemmar!