Generella frågor om medlemskap i GANT
Medlemskap är öppet för alla som är 16 år och äldre.
Nej, medlemskapet är helt och hållet gratis.
Du kan bli medlem på vår webbplats, i våra butiker, inklusive våra outlets eller genom att kontakta kundtjänst.
Som medlem kommer du att få ta del av exklusiva förmåner, digitala kvitton, gratis ändringar, inspiration, medlemstjänster och mycket mer.
Om du blir medlem i en fysisk butik måste du begära ett nytt lösenord på vår webbplats genom att klicka på Mitt GANT och sedan på länken ”Medlem från butiken och logga in för första gången”. Det här genererar ett e-postmeddelande med en länk till en sida där du väljer ett nytt lösenord. Medan du är inloggad låser du upp dina förmåner allt medan du handlar, ser dina medlemsbelöningar och mycket mer. På webbplatsen kan du även redigera dina uppgifter och välja vilken typ av kommunikation du vill få från GANT.
Du har kvar ditt medlemskap så länge du är en aktiv kund. Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst. Information gällande dina köp tas bort efter 36 månader.
Du kan avsluta ditt medlemskap när som helst genom att kontakta kundtjänst. Ditt medlemskap upphör automatiskt om du inte registrerar något medlemskapsköp under 36 månader.
GANT följer EU:s lagar och rekommendationer i samband med hantering av personuppgifter och annan data. Se våra villkor i sin helhet för mer information. När du blir GANT-medlem godkänner du våra villkor och om de skulle ändras meddelas du om detta.
Logga in på Mitt konto och uppdatera dina preferenser i sektionen "Kommunikationspreferenser". Du kan även kontakta vår kundtjänst. Om du handlar på vår webbplats kommer du dock alltid att få information om din beställning till den e-postadress som du använde när du gjorde din beställning online.
Läs om våra specifika villkor under respektive erbjudanden.
För tillfället får du bara kommunikation från den marknad du registrerade dig i. För att bli GANT-medlem på andra marknader måste du godkänna villkoren för varje marknad. Bonusrabatter och andra typer av belöningar och förmåner hanteras lokalt av landsmarknader, därför kan dessa endast användas i landsmarknaderna där de har getts ut.
Poäng och bonusar
Köp. När du handlar på gant.se, eller i någon av våra egna butiker, får du 1 poäng för varje 1 SEK som du spenderar. För att du ska få poäng, glöm inte att berätta för personalen att du är medlem när du handlar.
När du tjänat 2 500 poäng får du en bonusrabatt på 50 SEK som du kan använda i våra fysiska butiker, inklusive våra outlets, eller på gant.se. Bonusar beräknas baserat på poängen du samlar in under en rullande 24-månadersperiod. Poängen för ditt köp registreras på ditt medlemskap 30 dagar efter ditt köp. Bonusar läggs till ditt medlemskap och kan användas när du loggar in på vår webbplats eller identifierar dig som medlem i våra fysiska butiker. För att försäkra att ingen annan använder dina bonusar kan butikspersonalen be att få se någon form av id-handling innan du kan använda din bonus. Bonusrabatter gäller i 12 månader. Du kommer att se din bonusrabatt i kassan och i ditt konto när du är inloggad.
Bonusrabatter hanteras lokalt av landsmarknader, så bonusar kan endast användas i landsmarknaderna där de har getts ut.
När du handlar i en butik aktiveras dina poäng 30 dagar efter köpet. När du handlar på gant.se aktiveras dina poäng 30 dagar efter att en beställning har skickats. Dina poäng måste aktiveras innan de kan användas som bonusrabatt. Intjänade poäng från köp på gant.se visas när beställningarna har skickats.
Dina bonusbaserade poäng gäller i 24 månader efter att du har tjänat in dem. Det innebär att poängen förlorar sin giltighet successivt. När du når 2 500 poäng kommer dina äldsta poäng alltid att bli bonusrabatter först.
Din bonusrabatt är giltig i 12 månader från datumet då den skapades.
För att tjäna poäng måste du handla i en av GANTs egna butiker, franchise-butiker, våra outlets eller på vår webbplats. Dessutom måste du även registrera ditt köp som ett medlemskapsköp. Det här gör du genom att tillhandahålla din e-postadress eller ditt mobilnummer när du köper i butik. När du handlar på våra webbplatser måste du logga in eller ange e-postadressen du använde när du registrerade ditt medlemskap. Dina poäng aktiveras 30 dagar efter köpdatumet. Poäng från köp som gjorts på våra lokala webbplatser visas inte på ditt konto förrän din beställning har skickats.
Nej, du tjänar bara poäng när du handlar i en av GANTs egna butiker, inklusive våra outlets eller på vår webbplats.
Tyvärr går det inte att lägga till poäng till din beställning i efterhand.
”Mina poäng” är de poäng som du samlat in under de senaste 12 månaderna.
Det är antalet poäng du måste tjäna för att få en ny bonusrabatt.
Bonusrabatten kommer inte att återbetalas om du returnerar köpet. Du kommer dock att behålla ditt bonusrabattvärde om du gör ett byte av samma värde eller om du byter mot en produkt med högre pris.
Håll ögonen öppna för mer nyheter, belöningar och tjänster, utvalda endast för våra medlemmar!