Hoppa till det huvudsakliga innehållet
VINN EN NY GARDEROB – Gå med i The Gant Club

Returer & återbetalningar

Hur skapar jag en retur för min order?

För att returnera en produkt till oss använder du dig av returfraktsedeln som medföljer i paketet som skickas från oss, där finner du en retursedel där du fyller i returorsak. Fäst returetiketten på paketet och lämnar in det hos ditt närmsta postombud tillhörande din returfraktsedel. Spara ditt kvitto du får av ombudet tills att du får en returbekräftelse från oss att vi har mottagit din retur.

Vad är er returpolicy?

Hos oss har du alltid 30 dagars returrätt på ditt köp, vilket är kostnadsfritt. Våra badkläder för kvinnor kommer med hygienlappar. Dessa möjliggör att du kan prova dem hemma. De behöver sitta kvar om du returnerar dem till oss. Alla badkläder ska provas ovanpå underkläder.

Av hygieniska skäl tillåter vi inte returer av underkläder.

Returer accepteras endast för parfymer som är oöppnade, i originalskick och med hela förpackningen intakt.

Jag saknar en returfraktsedel.

För hjälp med att skaffa en ny returetikett, kontakta vår kundtjänst.

När och hur blir jag återbetalad för min retur?

Så snart vi har mottagit och hanterat din retur kommer du att få en bekräftelse per e-mail. En återbetalning till respektive använd betalningsmetod sker inom 2-5 bankdagar.

Hur reklamerar jag en defekt vara?

Om du är missnöjd med en vara efter användning, eller om det uppstått en skada på din produkt, är du välkommen att kontakta oss på kundservice. Vid kontakt med kundservice önskar vi att du mailar in till oss med ditt ordernummer samt beskrivning och tydliga bilder på defekten på din vara. Är din vara köpt i en GANT-butik behöver du vända dig till din närmsta GANT-butik. Vi kan inte hantera beställningar från någon av våra återförsäljare. Vid köp hos en återförsäljare behöver du vända dig dit vid eventuell reklamation.

Hur gör jag ett byte?

Vi erbjuder inte byten. Du behöver istället skicka tillbaka varan och beställa den på nytt.

Om du köpte varan under en kampanjperiod eller med en kupong, vänligen kontakta kundtjänst.

Hur hanterar ni returnerade varor?

Klädåtervinning är centralt i det cirkulära modet och bör vara en naturlig del av varje plaggs livscykel. Tillsammans med TexAid tar vi hand om alla GANT-plagg som reklameras till våra butiker eller e-handel. Vi ser till att dessa återvinns på ett ansvarsfullt sätt. Genom RECYCLE uppmuntrar vi våra kunder att låta plagg de älskar bli älskade av någon annan.

Leveranser

Var är min order?

Du kan spåra din beställning via följande länk. Ange din e-post och ordernummer. Du hittar denna information på ditt MyGANT-konto eller i orderbekräftelsemejlet.

Du kan också följa din order via ditt MyGANT-konto. Du hittar länken "Spåra order" under Beställningar och respektive order.

Så snart din order skickats från lagret, kommer du att få en spårningslänk i bekräftelsemejlet. Du kan använda den länken för att spåra ditt paket.

Det går inte att följa beställningar gjorda med Apple Pay förrän paketet lämnat lagret.

Observera att för vissa leveransmetoder kan transportören skicka e-postmeddelande till dig för att bekräfta dag och tid för leverans.

Vad kostar frakten?

Alla medlemmar hos GANT har fri standardfrakt.

För andra leveransalternativ anges kostnaden i kassan beroende på valt fraktsätt.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi skickar ditt paket med Postnord, Budbee, Instabox eller Best.


Du har även möjlighet att välja Click&Collect och hämta ditt paket i din närmsta GANT-butik.

Hur spårar jag mitt paket?

För att spåra din beställning kan du använda följande länk. Du behöver ange din e-postadress och ditt beställningsnummer (detta finns i ditt konto eller i bekräftelsemailet för din order). Du kan också följa din order via ditt MyGANT-konto. Bredvid din beställning kommer du att se en länk till "Spåra min beställning".Observera att det inte går att följa beställningar gjorda med Apple Pay förrän paketet lämnat lagret.I vissa fall kan transportören skicka dig ett mejl för att bekräfta tid och dag för din leverans.Så snart din beställning har skickats, kommer du att få en spårningslänk till din angivna e-postadress.

Levererar ni till postombud?

Med Postnord kan du i kassan under leveransmetod välja det postombud som passar dig bäst.

Kan jag ändra min leveransadress eller byta ombud?

Så snart en order har blivit lagd har vi dessvärre ingen möjlighet att justera en order. Om Postnord är din valda transportör kan du enkelt ändra ombud via den länk du får i din avisering när ditt paket finns att hämta ut. För att justera din adress via Budbee eller Best behöver du kontakta oss på kundservice.

Det saknas varor i min leverans

Om det saknar varor i leveransen får du gärna höra av dig till oss på kundservice.

Click & Collect

När får jag min Click & Collect beställning?

Din Click & Collect beställning är vanligtvis tillgänglig för upphämtning inom 1-2 arbetsdagar. Du kommer att få ett bekräftelsemejl så snart din beställning är redo att hämtas i din valda butik.

Hur kan jag spåra min Click & Collect beställning?

När din beställning har skickats kan du spåra ditt paket via vår spårningsportal eller genom att logga in på ditt konto på vår webbplats.

Hur hämtar jag ut min beställning?

Du behöver visa upp en utskriven eller digital version av din orderbekräftelse, samt ett giltigt ID. Om du inte kan hämta beställningen personligen kan du ge någon annan fullmakt att göra det åt dig. För detta krävs ett signerat dokument och en bild eller kopia av din legitimation. Personen som hämtar beställningen måste även visa sin egen giltiga legitimation.

Kan någon annan hämta min beställning?

Om du inte kan hämta beställningen personligen kan du ge någon annan fullmakt att göra det åt dig. För detta krävs ett signerat dokument och en bild eller kopia av din legitimation. Personen som hämtar beställningen måste även visa sin egen giltiga legitimation.

Kan jag ändra upphämtningsplatsen av min Click & Collect order?

När din beställning har gjorts kan du inte ändra upphämtningsplatsen.

Kan jag returnera min Click & Collect beställning i butiken?

Ja, du kan returnera din Click & Collect beställning i den butik där du hämtade den, eller i någon av våra andra butiker som tar emot returer. Ta med ditt kvitto eller köpbevis. Butiken kommer sedan att skicka ditt paket till vårt lager. När lagret har behandlat din retur kommer du att återbetalas via den betalningsmetod du valt.

Vad händer om jag inte kan hämta mitt paket i butiken?

Om du inte kan hämta din Click & Collect beställning inom 14 dagar kommer butiken att returnera din beställning till vårt lager, och du kommer att återbetalas genom din valda betalningsmetod.

Kan jag ändra min leveransadress eller byta ombud?

Så snart en order har blivit lagd har vi dessvärre ingen möjlighet att justera en order. Om Postnord är din valda transportör kan du enkelt ändra ombud via den länk du får i din avisering när ditt paket finns att hämta ut. För att justera din adress via Budbee eller Best behöver du kontakta oss på kundservice.

Order

Kan jag ändra eller avbryta min order?

Dessvärre är det inte möjligt att avbryta eller ändra en beställning så snart ordern har blivit lagd. Har du ångrat din beställning är du välkommen att göra en retur när du har mottagit din beställning.

Hur lägger jag en beställning?

För att lägga en beställning placerar du dina önskade varor i varukorgen högst upp i det högra hörnet via varukorgs symbolen, därefter kan du bekräfta din order och gå vidare till kassan för att slutföra beställningen.

Jag har problem med att lägga en order på hemsidan.

När ett köp inte går igenom finns några saker du kan kontrollera.

Kontrollera att alla rader är ifyllda samt att du fyllt i dina uppgifter i rätt ordning

Fungerar det fortfarande inte så ber vi er testa att

* Byta enhet

* Testa gå in via en annan webbläsare

* Rensa historik med Gant.se

Om problemet kvarstår är ni välkomna att kontakta oss på kundservice.

Behöver jag vara medlem för att lägga en beställning?

Nej, det går bra att checka ut som gäst vid betalsteget när du klickar dig vidare till kassan. Allt du behöver är en fungerande mailadress. Om du väljer att registrera dig som medlem erbjuder vi gratis frakt.

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Hos oss har du möjlighet att betala med Apple Pay, bank eller kreditkort (Visa, Mastercard, American Express, och Maestro.), via presentkort samt Klarna där du även kan välja att dela upp betalningen på 30 dagar.

Hur använder jag min bonuscheck/rabattkod?

Din bonuscheck är synlig i kassan under betalmetod när du är inloggad på din mailadress kopplat till ditt medlemskap. Om du har en rabattkod kan du aktivera den i kassan under betalmetod.

Konto

Överför ni min data till tredje part?

Nej, det gör vi inte. Du kan läsa information gällande hur vi hanterar dina uppgifter här.

Vilka förmåner har jag som GANT-medlem?

Som medlem får du ta del av erbjudanden, bonus och förmåner som är exklusiva för medlemsprogrammet. Medlemsförmånerna uppdateras löpande. Du kan läsa mer om dina medlemsförmåner här.

Varför kan jag inte logga in?

Vänligen kontrollera att du har fyllt i korrekt mailadress och lösenord. Du kan återställa ditt lösenord genom att följa instruktionerna under "glömt lösenord". Du är välkommen att kontakta oss på kundservice om problemet kvarstår.

Jag har glömt mitt lösenord.

Om du har glömt bort ditt lösenord kan du enkelt skapa ett nytt lösenord genom att klicka på glömt lösenord, du kommer därefter att få en länk skickad till dig där du går in för att skapa ett nytt lösenord.

Hur ändrar jag mitt lösenord?

För att ändra lösenordet går du in via "My GANT", klickar på glömt lösenord. Säkerställ att du fyller i rätt e-postadress. Ett e-postmeddelande kommer skickas till din mejl med en länk till platsen där du kan återställa ditt lösenord. Det nya lösenordet måste vara minst 8 tecken långt, måste innehålla minst 1 siffra och en symbol, samt innehålla både små och stora bokstäver. Exempelvis: Gant123!

Hur får jag veta vilken data som finns lagrad om mig?

Du kan läsa information gällande hur vi hanterar dina uppgifter här.

Hur avslutar jag mitt medlemsskap?

För att avsluta ditt medlemskap hos oss behöver du kontakta oss på kundservice.

Presentinslagning

Vilka typer av presentinslagningar erbjuder ni?

Vi erbjuder en typ av presentinslagning. Du kan se en förhandsvisning av hur inslagningen kommer att se ut i kassan när du genomför din beställning.

Vad kostar presentinslagning?

Kostnaden för presentinslagning är 70 kr och läggs till i kassan.

Kan jag lägga till en personlig hälsning?

Ja, du kan lägga till en personlig hälsning som skrivs ut på ett kort och följer med paketet. Hälsningen kan vara upp till 250 tecken lång, och innehåll som emojis eller olämpliga ord tas bort automatiskt.

Står det pris någonstans i paketet?

Nej, inga priser visas på produkterna i paketet. En ordersammanfattning och returetikett medföljer, men dessa innehåller inte heller några priser.

Kan alla produkter slås in som present?

Det finns vissa begränsningar för presentinslagning beroende på produktens storlek. Om en vara i din varukorg inte kan slås in som present, kommer alternativet för presentinslagning inte att vara tillgängligt i kassan.

Får jag tillbaka kostnaden för presentinslagningen vid en retur?

Nej, kostnaden för presentinslagning återbetalas inte vid en eventuell retur av varorna.

Kan jag beställa endast presentinslagning?

Presentinslagning kan endast köpas tillsammans med en order och kan inte beställas separat.

Vad händer om jag skickar en gåva direkt till någon och den inte motsvarar deras förväntningar eller behov?

Om du har beställt en gåva till någon och de vill returnera den, gäller vår vanliga returpolicy. I paketet finns en returblankett och en orderöversikt som mottagaren kan fylla i. För att påbörja returen, följ denna länk. När returen har behandlats kommer en återbetalning att ske till det betalningssätt som användes vid köpet.

Vad händer om jag skickar en gåva direkt till någon och den inte motsvarar deras förväntningar eller behov?

Om du har beställt en gåva till någon och de vill returnera den, gäller vår vanliga returpolicy. I paketet finns en returblankett och en returfraktsedeln som mottagaren kan använda för att returnera paketet. När returen har behandlats kommer en återbetalning att ske genom den betalningsmetod som användes vid köpet.

Kan mottagaren byta varan?

Vi erbjuder inte byten, men du är välkommen att returnera varan enligt vår vanliga returprocess och lägga en ny beställning på den önskade varan.

Vad händer om mottagaren väljer att returnera varan eller inte kan ta emot den?

Om mottagaren returnerar paketet, kommer ordern att återbetalas via den ursprungliga betalningsmetoden. Om paketet inte kan tas emot av mottagaren eller hämtas ut från ombudet, returneras det till vårt lager och återbetalas via den ursprungliga betalningsmetoden.

Hittar du inte svaret du söker?

Allmänna frågor om ditt medlemskap