Kundinformation
För att returnera
Följ dessa steg för att göra en retur:
• Fyll i retursedeln som medföljer ditt paket och ange orsak till returen
• Lägg ner ifylld retursedel i paketet
• Fäst medföljande fraktsedel på utsidan av paketet
• Lämna in paketet till ditt närmaste ombud eller GANT-butik
Har du betalat via faktura ska ordern alltid skickas tillbaka till vårt lager. Vänligen använd fraktsedeln som medföljer paketet.
Har du betalat din beställning med kort går det bra att genomföra retur av din beställning i någon av våra GANT-butiker.
Vid beställningar gjorda med leverans via Budbee bokas returen genom Budbees app eller genom att kontakta Budbees kundtjänst.
Vid godkänd retur ska plagget vara oanvänt med etiketten kvar på plagget.
Vi behandlar din retur omgående när den mottagits på vårt lager. Du får ett mail som bekräftar att vi har mottagit ditt byte eller retur. Om du inte får någon e-post med bekräftelse inom 8 arbetsdagar från det att du returnerade ditt paket – ta kontakt med kundservice@gant.com och ha ditt sändningsnummer från Bring tillgängligt.
Kreditkortsbetalning – du återbetalas till samma kort som köpet gjordes med. Det tar vanligtvis 2-3 bankdagar innan du får tillbaka pengarna på kontot.
Fakturabetalning – du krediteras för den/de varor du returnerar. Din befintliga faktura kommer då att uppdateras. Vid frågor angående din faktura, kontakta Klarna 08-120 120 10.
Presentkort – du återbetalas till det presentkort du använt vid betalningen. I det fall du delat upp betalningen, återbetalas du i första hand tillbaka till presentkortet. Resterande belopp återbetalas till det andra använda betalningsmedlet.
Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med produkten du beställde har du givetvis möjlighet att reklamera. Kontakta vår kundservice så snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera felet på varan, om det ej är möjligt ersätts varan mot en ny likvärdig vara. Om vi ej kan ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.
Om paketet är skadat när du hämtar ut det, spara förpackningen och hör av dig till kundservice.
Vi erbjuder alltid fri frakt med PostNord eller Instabox för medlemmar i GANT Club. Om du inte är medlem är fraktkostnaden 49 SEK.
Från det att du mottagit det du beställt från Webbplatsen följer en ångerrättsperiod på 30 dagar. Under denna period har du möjlighet att skicka tillbaka de artiklar du mottagit och få tillbaka de pengar du betalat för varorna. På reavaror gäller också en ångerrättsperiod på 30 dagar. Distansavtalet upphör automatiskt i samband med att ångerrätten utnyttjas för den beställning ärendet gäller.
För att kunna utnyttja din ångerrätt måste varorna vara i väsentligen samma skick som du fick dem, dvs. oskadade och oanvända, men självklart får du prova varorna. Underkläder och badkläder undantas ej av ångerrätten dock ber vi dig som kund att ej prova dessa plagg om du vill ångra ditt köp. Om du vill utöva din ångerrätt skall du följa instruktionerna som medföljer din beställning. Vid frågor, kontakta kundservice.
Väljer du att utnyttja ångerrätten kommer GANT SE, så snart din retur godkänts, att betala tillbaka det du erlagt för de aktuella varorna. Oftast tar det ca. 3-5 bankdagar från att vi mottagit din retur.
Om en vara inte lever upp till dina förväntningar gällande kvalité och hållbarhet har du möjlighet att reklamera. Som konsument har du reklamationsrätt i tre år.
Är varan köpt på gant.se mailar du till kundservice@gant.com.
Bifoga bild på varan, ungefärligt inköpsdatum och beskriv vad varan har för defekt.
Om du vill kontakta en medlingstjänst är plattformen för online tvistlösning (ODR) tillgänglig via följande adress: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Alla uppgifter och all information som du lämnar till GANT SE när du genomför en beställning är till för kundrelationen mellan dig och GANT SE. GANT SE arbetar för att din integritet skall vara bibehållen på Internet. Vi har därför tagit fram en policy för hur GANT SE behandlar och sparar din personliga information. Innehållet i Personuppgiftspolicyn kan löpande förändras och därför bör du läsa igenom den igen när du besöker webbplatsen nästa gång.
Vid fakturabetalning sparas personnummer för fakturahantering av Klarna.
Om du vill få ytterligare information om hur GANT SE behandlar dina uppgifter eller om du önskar rättelse eller ändring av dina uppgifter är du välkommen att kontakta GANT SE på adressen kundservice@gant.com. Till denna adress kan du även vända dig om du vill avregistrera dig som medlem eller om du vill motsätta dig att GANT SE använder dina uppgifter för direktmarknadsföring